26 april 2012

Vilar mig i form!

På tisdag är det dags för min första MTB-tävling. För att finslipa formen har jag hittills den veckan tränat på...ingenting! Senaste passet var för en vecka sedan. Helgen var tom på träning, tisdagen blev bara promenad eftersom det hände annat på annars lämplig träningstid. Idag ser det inte ut att bli något heller då hustrun uttryckt ett starkt önskemål om en lång promenad. Men det är väl inte fel att vila ibland.

Igår var jag ute hos min vän med alla verktygen igen. Denna gång var det vår lilla Micra som behövde ett generatorbyte. Den satt rätt bra till, så jag kunde nog klarat det på en halvdag eller lite till, men jag valde att ta lite hjälp. Efter en knapp halvtimma var den gamla generatorn ute, efter ytterligare drygt 20 minuter var den nya på plats. Funkade alldeles utmärkt.

Tack Anders - igen !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar