3 april 2012

Långpass i skogen

Idag var det premiär för MTB-träningen på Ymer. Hann precis dit innan det var dags att dra iväg. Dagens träning började med en tur tvärs över Borås till Rya Åsar, dvs de trakter där jag håller till och tränar emellanåt. Vi tog dock ett annat spår än jag brukar åka - det var bra för jag har funderat på att åka där. Det kommer jag inte att göra...vi gick och bar rätt mycket cykel ett tag. Sen var det mycket avstigningar som vi nog kunde undvikit men har man väl börjat är det svårt att sluta.
Jag hade i alla fall fruktansvärt kul. Försökte emellanåt hänga på Felix, en ung atlet i 20-årsåldern som har betydligt fler cykelmil i benen än undertecknad. I motluten ställde han sig och tog i, jag försökte samma sak men det gick bara inte lika fort. Ändå var det nog jobbigare för mig än Felix...
Fantastiskt nyttig träning, kul också att det blev så länge - mitt längsta MTB-pass innan har väl varit lite över en timme så det var kul att se att orken fanns.
Bakbromsen var GRYM. Bara jag får hem nya skruvar ska jag se till att få bytt fram också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar