23 april 2012

Träningsfri helg

Helgen har varit väldigt lugn. En halvtimmes promenad med hustrun i lördags är allt som hunnits med i träningsväg. Jag vilar mig i form för första maj...
I morgon är det tisdag vilket normalt sett innebär MTB-träning men då är det Idrottsskola för sonen. Friidrott med Ymer. Så jag får se om jag kan få till en sväng i skogen ikväll. I så fall tror jag det blir ett försök att hålla något som liknar tävlingstempo i en halvtimma. Antagligen uppvärmning bort till I15, följt av 2 varv runt 5km-spåret. Ska försöka hålla mig över 20 km/h i snittfart runt varvet i så fall. Med min nyförvärvade teknik i motluten tror jag det finns hopp om att klara detta. På torsdag hade jag hoppats få med junior till Ymergården för hans säsongspremiär, men väderprognosen lovar regn, så jag tror inte det blir något då heller. Synd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar