9 april 2012

Ovärderliga vänner...

I onsdags fick jag de nya skruvarna till skivbromsoken på min Cube. Härligt - nu kunde jag ju byta belägg fram också. Kunde gjort - om jag hade fått loss de gamla skruvarna. Efter diverse försök med bl.a. epoxilimmade Torx-bits gav jag i lördags kväll upp och ringde min gamla kollega från konstruktionstiden. Jag beskrev mitt problem och han sa de förlösande orden: - Släng in cykeln i bilen och kom hit i morgon så får vi se vad vi kan göra.
Sagt och gjort, strax före 11 igår förmiddags lastade jag in cykeln och ett dött bilbatteri och körde ut på vischan. Köpte lite fikabröd på vägen så vi började med en kopp kaffe, efter att vi hade satt batteriet på laddning. En dryg timme senare åkte jag hemåt med nya skruvar och ett batteri som hade börjat ta laddning.

Tack Anders, du är verkligen en tillgång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar