1 juni 2015

Landsvägspremiär utomhus

Efter gårdagens kedjehaveri var det inte läge för MTB-cykling idag, så det fick bli utomhuspremiär för i år på Bianchin. Startade strax efter kl 19 och hade siktat in mig på samma tur som jag testkörde finracern på i somras. Då snittade jag 29,6 km/h och 167 i puls, idag blev det 30 km/h jämnt och 177 i snittpuls. Ungefär samma - olika väder kan stå för skillnaderna. Jag har visserligen haft ett nästan 4 veckor långt träningsavbrott fram till igår, men jag lyckades bygga upp en rätt bra bas i vintras med alla varv vi körde runt löparbanan i Ryahallen. Känns riktigt bra. Enda störmomentet idag var regnvåta vägar med 7 km kvar, blev riktigt kallt om fötterna då jag inte hade skoskydd på. Det misstaget tänker jag inte göra om...
På Garmin ser rundan ut såhär:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar