31 maj 2015

Inget vidare...

Den 5 maj var jag med hustrun i Stadsparksbadet. Dagen efter sved det i hals och svalg, detta utvecklades sedan till en riktig mansförkylning som effektivt hindrat mig från träning. Ikväll skulle jag äntligen igång igen. Vi har varit bortresta i helgen, så jag kom iväg först vid 19-tiden. Som uppvärmning trampade jag iväg bort mot Kransmossen, tänkte sedan ta ett par varv runt banan innan jag återvände hem. Nu blev det inte riktigt så. Efter ca 2 min av varvet rök kedjan av. Lyckligtvis hade jag mekväskan på cykeln, så det var "bara" att bryta upp en nit, slänga bort en halvlek och nita ihop kedjan. Nu är jag inte så van vid att meka i skogen, så det tog mig nog en halvtimme innan kedjan var ihopnitad. När jag sedan trampade vidare ville kedjan bara hoppa mellan växlarna, så det blev bara hemrull. Totalt blev det 35 minuter träning idag. Mjukstart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar