26 februari 2012

Liten försiktig träning...

Igår var jag och hustrun ute på promenad i 50 min. Vi tog 5 km-spåret på Kransmossen. Utmed spåret låg isen kvar på skogsstigarna, men inte överallt. Får vi ett par veckor till med blidväder ska nog skogen bli körbar.

I väntan på det tog jag idag ett litet försiktigt träningspass för att känna på hur knäet mår. Började med 10 min på halvhög last på testcykeln, sedan 20 snälla min på crosstrainern. Hela tiden på cykeln kändes skum, men inte smärtande, i knäet. Det var mer som att det liksom tog emot lite hela tiden. När jag sedan gick över till crosstrainern kändes det rätt bra redan från början, för att sedan mot slutet kännas fullständigt felfritt. Vet inte om det berodde på att det var bra på riktigt, eller om det var endorfiner som bedövade. När jag nu sitter och skriver, en dryg halvtimma senare, känns det fortfarande OK, men när jag går efter vatten dyker den där stelheten upp. Får se hur det känns i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar