22 februari 2012

Försiktigt!!!

Förra lördagen var jag med som hjälptränare på sonens fotbollsträning. Lite sparkande några gånger och en insats som flygande målvakt på slutet. I något skede där verkar jag ha överansträngt mitt vänstra knä, så det har varit ömt och lite stelt sedan dess. Det har ändå känts OK att trampa på Crosstrainer - det har varit då knäet har känts som bäst.
I måndags lyckades jag dock sträcka knäet för långt i ett steg. Det var inget särskilt jag gjorde, råkade bara stiga lite fel när jag svängde runt badrumsdörren. Efter det känns det lite värre med det stela och ömma. Därför var jag lite tveksam till om jag skulle träna idag men jag tog ändå ett par minuter på maskinen. Det gjorde inte ont, men det kändes inte heller som det skulle bli bättre om jag fortsatte. Jag valde därför att avbryta.
Jag tar nu någon veckas sabbat från träningen. Förhoppningsvis lugnar sig knäet, och det sista lilla obehaget i näsa/hals kanske också försvinner - så kan jag komma igen i mitten av mars och bygga upp formen till MTB-premiären som förhoppningsvis infaller någon gång i början av april.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar