28 februari 2012

Goa intervaller

Ikväll körde jag ett litet intervallpass. Började med 15 min uppvärmning på testcykel på rätt låg last för att skona mitt luriga vänsterknä. Pulsen ökade långsamt men kom aldrig upp i några direkta höjder. Lite lätt svettning fick jag igång. Skyndade sedan över till crosstrainern och ställde in den på ett 20 minuters intervallpass. Intervallerna blev då 2 minuter långa, 40 respektive 320 W. Började med en rejäl fart - 100 rpm - men under pausen efter första lastpasset sjönk det lite. Lyckades ändå hålla mig över 90 på de resterande lastpassen och fick pulsen att nosa upp nära max i varje topp. Även här kändes mitt knä helt OK. Skönt!
Summering: 20 min med snitt på 92% av maxpuls, praktiskt taget hela passet över 80%. Men jag var rätt trött när jag slutade...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar