8 november 2011

Trasigt?

Vid en tvätt av min Cube i höstas såg jag en liten skada i lacken strax ovanför infästningen för bakre skivbromsoket. Funderade på om det var en spricka men tänkte att "nä - det är nog bara en repa i lacken".
Nu ser det lite annorlunda ut - märket är lite längre och har gått igenom två lacklager. Jag är tyvärr rädd att det är en spricka. Eftersom jag köpte cykeln begagnad är det inte aktuellt med en ny ram på garanti. Så går det när man gör begagnade "fynd"...
Spricka eller lackskada?
Så nu har man lite att fundera på över vintern...lämna ramen till någon som är bra på att svetsa aluminium? Eller ge upp direkt och köpa ny ram? Likartad från Cube kan köpas på postorder från Tyskland för 249€ + 32€ för frakten. Totalt drygt 2500 SEK. Eller köra vidare och hoppas att det inte är en spricka som växer?
Nja - sista alternativet känns lite vanskligt. Men jag har vintern på mig att fundera. Brodern har en kompis som är rätt duktig på att "limma" aluminium med TIG-svets, kanske han kan hjälpa till.
Jag funderar vidare ett tag och återkommer.
-den där sponsorn jag efterlyste är välkommen att höra av sig nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar