17 oktober 2011

Gästbloggare

Hej alla glada läsare!
Ikväll har jag en gästbloggare nämligen min dotter som tar över nu:

Hej jag heter Cassandra och har en cykelgalen pappa. Själv tycker jag att han är jätteduktig och det är kul att se att han dokumenterar sin utveckling inom cykling. Han är ju väldigt inspirerad av sin supergrymma bror Anders och det var nog Anders som fick pappa att börja cykla. Sedan när pappa fick mig och Caesar har han inte sysslat så mycket med sport så cyklingen är perfekt för honom. Han har också lyckats få med min pigga lillebror som nu också blivit cykelgalen. Jag själv är inte så mycket för cykling i skogen över hala rötter och dessutom har jag ingen perfekt cykel för det heller. (en 50 år gammal damcykel) Men jag har andra fritidsaktiviteter som t.ex körsång och cheerleading. Inte sådan bredvid fotbollsplaner utan där man tävlar mot andra cheerleaders. Man hoppar, ropar ramsor och bygger mänskliga pyramider. Man voltar också. Denna sport är perfekt för mig eftersom det är en blandning av massa saker. Man kommer också närmre andra i laget och lär känna massa nya människor på bl. a tävlingar och läger. Jag tävlar 1-4 ggr om året och dessa dagar är väldigt intensiva. När jag har tävlat lovar jag att lägga upp bilder på min egen blogg så folk kan se hur det ser ut.

Ha en go´ kväll alla läsare så får min pappa avsluta!

Tja - vad kan man tillägga?
Jo, förresten - detta:
Min cykelgalne bror ringde ikväll och undrade om jag skulle med på en cykeltur på Bjäre-halvön på söndag. Bjäre runt 2011 börjar kl 08:30 och kommer visst hålla på tills mörkret faller på. Nu har visst brodern något klubbmöte på kvällen, så han kan "bara" hålla på till c:a kl 15. Jag undrar, jag...
Längsta turerna jag tagit hittills i år har väl varit lite över en timma, jag är skeptisk till att mina sittmuskler skulle klara 8,5 timmar - även om ett stopp på café med äppelmarängtårta är inplanerat.
Nej - det lät som en kul idé först, men jag måste nog ha lite mer vana vid att köra åtminstone halvlångt innan jag ger mig in på såna tokrundor.

Så: sorry, brorsan - jag avstår från den upplevelsen.

2 kommentarer:

  1. What dosen't kill you makes you stronger.

    /The bicycle lunatic

    SvaraRadera
  2. But if you're not strong enough, it just might kill you...

    SvaraRadera