15 november 2011

Lurigt väglag...

Idag var det riktigt kyligt ute och därmed även lite halkigt på asfalten. Bäst att ta det försiktigt, tänkte jag och bromsade mig lite lätt nerför cykelbanan utmed Alingsåsvägen. Gick helt odramatiskt, även över Centralbron och förbi Resecentrum med alla bussresenärer / fotgängare. Tack vare det sänkte jag garden när jag korsade Viskan och svängde höger mot Grand - sneddandes över en rad kullersten. - Raaasp, svisch, skraap, tripp, tripp, tripp, lät det från i tur och ordning däck/vägbana, hela ekipaget under piruetten, trampan när den skrapade i backen, mina fötter när jag lyckades dansa av utan att ramla...
På väg tillbaka till cykeln såg jag en del oroliga miner, men eftersom jag hade hållit mig på fötter under hela förloppet gick det snabbt över i lättade leenden.
De där dubbdäcken som skulle åkt på i helgen börjar behövas nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar