13 oktober 2011

Sponsorer sökes...

Jag har kommit på hur jag ska kunna träna under vinterhalvåret: det är bara att gå ner i arbetstid! Ut på lång träningsrunda 3 förmiddagar i veckan - säg mellan 08:00 och 11:00 (det är länge för mig...) och se'n till jobbet. Lunch innan man stämplar in -> börjar jobba c:a kl 12. 4 timmar per dag, 3 dagar i veckan, 46 veckor om året ger 552 timmar per år. Detta skulle jag klara om jag fick en sponsring på 9000 SEK/mån brutto. Äh förresten, jag är inte så girig - 7500:- skulle räcka, så begär jag att sänka min arbetstid till 70%. Vad får sponsorn / sponsorerna ut av detta? Jo: med ett litet extra startbidrag införskaffas ordentliga kläder att träna i, dessa kläder förses med sponsorloggor och kommer då att synas i skogarna 12 timmar i veckan. Jägare, bär- och svampplockare och annat folk som är ute i naturen och inte har tid att läsa reklam kommer då att exponeras för dessa loggor. Om den ökade träningsdosen ger bra resultat kan man kanske tänka sig att jag börjar tävla och därmed ytterligare exponerar sponsorloggorna.

Så: om någon läser detta och är villig att ställa upp med 7500:-/månad, plus en startpott på c:a 10000:- är det bara att höra av sig via en kommentar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar