10 oktober 2011

Vinterträningen har börjat!

Ställde mig på Crosstrainern och körde ett pass ikväll. Började med 15 min halvtung uppvärmning och gick sedan över på ett 15 min intervallpass. Det var en riktig höjdare! 90 sekunders intervaller där viloeffekten låg på 40W och arbetseffekten på 320W. Innan har mina värsta pass haft toppeffekt på 240W och betydlig mjukare upplägg. De 90 sekunderna i arbetsintervallen kändes rätt långa redan i första omgången och minst dubbelt så långa i sista...
Hade jag försökt detta pass för ett år sedan hade jag antagligen kollapsat. Uppvärmningen idag gav en pulstopp på 175 - ett lite mildare pass förra hösten gav topp på 200. Tror bestämt formen är lite bättre efter ett års skogslek.
Ska försöka köra detta pass - eller nå't liknande - 2-3 gånger i veckan under vinterhalvåret, så kommer starten på MTB-säsongen kännas dubbelt välkommen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar