9 juni 2014

På't igen

Nu har det varit lugnt ett tag. Jag har försökt vänta ut förkylningen. All snuva var inte borta idag, men jag kände mig frisk, så jag stack ut på en tur i det underbara vädret. Det blev en timslång runda med lite blandat. Det var fruktansvärt tungt i början, då låren var totalt ovilliga att samarbeta. Det berodde antagligen på att jag körde lite statisk mjölksyraträning igår kväll och i morse. Enkelt - jag står med benen i 90 graders vinkel medan jag borstar tänderna. Jag tar det extra lugnt och noga med tandborsten och lägger extra stor vikt vid att inte jäkta på slutet när det börjar bränna. Tror det är bra träning - men låren är ju inte jättepigga när man ska cykla på eftermiddagen...
Nå - jag fick väl igång låren så småningom, någon riktig superknuff blev det dock inte i trampandet idag - även om det inte var jätteilla. Jag passerade 3 Strava-segment;
SegmentPersonbästaDagens tid
Rotbacke Hestra2:17min2:21min
Höger om Ekövägen3:50min4:40min
Björbobacken_13:35min3:42
Jag blev lite besviken på mellanresultatet - det kändes rätt bra när jag körde sträckan. Men jag fastnade i sista branten, fick klicka ur och var väl inte så värst smidig när jag tog mig upp. Höll även igen lite i förstapartiet, så det var kanske inte mer att räkna med.
Något jag dok är nöjd med är min tripp nerför liftspåret efter lite vila på toppen av Björbobacken. Det går bättre och bättre där. Fortfarande väldigt sakta, men det går betydligt säkrare och stadigare sedan jag lärde mig att stå längre bak.
Det blir tyvärr inga länkar till Garmin, då de käcka utvecklarna där verkar ha bestämt sig för att gamla Forerunner 305:or inte är intressanta när man uppdaterar sidan. Så Garmin-pluginen fungerar inte på Garmins sida. Dessbättre funkar den fortfarande på Strava och Funbeat, så jag har fortfarande möjlighet att följa min historik.
Mina rundor på Strava hittar ni på den orange länken till höger på sidan.

En sak till förresten; jag har anmält mig till Alingsås MTB Challenge - mitt första långlopp. Tänkte att om jag nu klarade att cykla 60km på 3 timmar med Kalle förra torsdagen ska jag väl kunna göra samma sak på tävling - även om det kommer ske med trötta ben efter en 7km uppförsåkning dagen innan i form av Alingsås MTB Challenge Uphill. Ska bli jättekul! Så nu blir det lite mer distansrundor fram till den 25 juli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar