30 maj 2014

Orkade inte vila mer...

Träffade en bekant på sta'n igår, pratade lite grann och kom fram till att jag skulle höra av mig till hennes man och göra upp planer för en cykeltur idag. Sagt och gjort, jag ringde Kalle på kvällen och idag kl 10:15 trampade jag iväg via I15 ner mot Storsjön för att möta honom. När jag kom till mötesplatsen var ingen Kalle där, så jag cyklade hem till honom. Hittade honom i garaget i full färd med cykelbyte. Växelörat hade gått av när han var på väg ut. Himla tur det inte hände senare. Nå, efter överflytt av sadel och pumpning var Kalle redo. Vi drog iväg, efter 10 min var det stopp då jag fick ett genomslag bak. 12 min slangbyte senare var vi åter på väg. Nu blev det inga fler avbrott utan vi trampade på , runt Storsjön som jag endast sett norra änden av innan, sedan upp på grusvägar i området mella gamla och nya rv41, sedan upp till Kransmossen - Ymer - Sjöbo - Björbo - hem. Totalt fick jag strax under 60km på 3 timmar i benen. Min längsta tur hittills.  Jag har under dessa 3 timmar snittat 166 i puls - ca 80% av maxpuls. Ett lagom tröskelpass kanske. Kändes en del i benen efteråt i alla fall - ville inte riktigt stå still när jag fixade med mat och disk i köket.

Får se vad kroppen säger i morgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar