5 maj 2014

Pollen eller förkylning?

Efter 3 cykelpass på 4 dagar satt jag igår kväll och hostade slem. Hoppas att det bara är pollenallergi.
När jag har testat med allergimedicin har jag känslan av att besvären har minskat, men inte helt. Men det är kanske normalt. Det som gör mig orolig är ett ömmande struphuvud - vet inte om pollenallergi kan ge så starka förkylningssymptom. Nå - nu kommer två vilodagar, då får vi se hur kroppen reagerar. Det är redan bättre idag, men jag har en "kliande" känsla i luftrören.

Gårdagens träningstur var annars en skön upplevelse. Inga direkta symptom som gjorde sig påminda, sånär som på att jag fick spotta lite slem emellanåt. Efter lördagens Tabata-pass tänkte jag mig lite kortdistans igår. Jag tog trippen ner till Storsjön utanför Viskafors och räknade med c:a 2 timmars cykling. Det visade sig vara lite feluppskattat - totalt blev trippen 1:20 lång. Liknande sväng har tidigare tagit 1:30 - 1:40, så var jag fick 2 timmar från vet jag inte. Se'n fick jag tydligen lite extra fart igår så det blev som sagt ännu kortare. Får se över rutten för den trippen om den ska bli 2 timmar lång.

Nå - jag fick en bra tur i alla fall, den kändes bra i benen då jag gick in för att inte gå ner från storklingan fram i motluten. För att klara det ville jag inte ner under 4:ans växel bak, vilket jag på nästan alla ställen kunde klara genom att stå upp och ta i för att hålla farten uppe. Någonstans var det så brant att jag fick gå ner på 3:an, men lägre än så blev det inte - på distansdelen. När jag utforskade något skogsspår i slutet fick jag gå ner på mellanklingan men det kändes OK.

Jag känner mig stark nu. Kan jag bara fortsätta med träningen utan mer förkylningsavbrott kan det kanske ge resultat framåt hösten. Vi får se.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar