11 maj 2014

Snuva och hosta...

Ja, förkylningssymptomen sitter i, trots att de senaste dagarnas regnande borde ha rensat bort allt pollen, så de misstänkta allergireaktionerna skulle kunnat släppa.
Jag kände mig rätt OK igår, så jag tog en liten försiktig "kom-igång-runda" i ett lugnt tempo med några få kämpa-ryck. Bl.a. tangerade jag mitt personbästa i "min" rotbacke bakom Hallatorp-området. Kul. Jag lyckades också efter 5-6 misslyckade försök ta mig uppför en brant, stenig backe upp mot baksidan av Björbobacken, vilket kändes bra. Tog mig sedan nerför liftspåret på hittills snygggaste och snabbaste sättet - rumpan tillräckligt långt bak så kändes det betydligt mer kontrollerat än tidigare. Att det kan vara så enkelt...
På det stora hela kändes det alltså rätt bra igår, kroppen orkade bra och jag blev inte särskilt trött. Idag har det däremot åter "kliat" i bröstet och snuvan rinner lite till och från. Har även haft en stund ikväll med nysattacker, vet inte om det betyder att jag är på väg att bli mer eller mindre förkyld - det får jag se i morgon.
Hoppas det släpper nu - jag vill inte behöva tveka om jag ska träna hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar