22 mars 2014

Klart för träning!

Så har man tillbringat ett par timmar i garaget. Två nya framklingor, ny kedja och ny kassett. Plus rengöring. Det som var jobbigast var att få loss skruvarna som höll lillklingan. Den som jag inte ens skulle byta! Det var dock omöjligt att få av mellanklingan med lillen på plats, så det var bara att kämpa på. När jag väl fick loss skruvarna var det lätt att se varför det hade tagit emot; de satt med grön LocTite, dvs gänglim. Det fyllde sin funktion, kan man säga...
Nå, nu är det avklarat. Tyvärr kommer jag få plocka ner vevpartiet en gång till snart, eftersom jag inte kunde byta vevlagret idag. Men den dagen den sorgen. I morgon ska jag äntligen ut i skogen igen. Första turen på tre veckor. Tar det nog lite försiktigt eftersom jag fortfarande är lite snuvig. Känns det bra mot slutet kanske jag letar upp någon backe att fresta lite i...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar