20 mars 2014

Det går bra nu...

...fast egentligen är det tvärtom. Jag har inte tränat cykel sedan 2 mars, p.g.a en jobbig förkylning som slog klorna i mig efter en kvarts simning den 5:e och sedan vägrat släppa taget. Nu börjar det äntligen kännas rätt OK, när jag pratar låter det inte längre som jag sitter i en konservburk, jag har dock fortfarande en lätt svidande känsla i halsen. Om den släpper lite till tar jag mig ett 1-2 timmars grusvägspass i helgen och se'n får vi se hur det går. 
Det har varit extremt frustrerande att tvingas avstå cyklingen när det har varit två helger med solsken. Lagom till jag blir lite bättre ska vi i stället få en kall, blöt helg. Nåja, prognosen ser bättre ut nu än i början av veckan - kanske det hinner rätta till sig så jag kan ta en sväng på söndagen. Time will tell.

I morgon ska jag hämta ut lite nya prylar till MTB:n, vad det handlar om rapporterar jag när de sitter på plats. Inga nyheter, bara slitage men av en typ som jag inte har mekat tidigare. Spännande - kan ju hända att det inte blir någon träning av tekniska skäl...

Nå, nu ska jag svabba rent pannkakslaggen och sedan i säng. Fredag i morgon, tjohoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar