12 mars 2013

En timme i landet lagom...

Hade egentligen ingen riktig lust att träna idag men tyckte ändå det var dags. Satt länge och försökte planera ihop ett bra pass, skrev ihop ett försök till Tabata på testcykeln men när jag kom ner till källaren och skulle dra igång uppvärmningen kändes det mer som dagens pass bara skulle vara Crosstrainer. Så jag började med ett försiktigt uppvärmningspass på 20 minuter. Efter det tänkte jag knappa in ett ganska lugnt pass men såg att maskinen hade kvar programmet från "Tabata"-passet förra veckan, så jag tänkte "äh vafan, vi försöker väl". Jag var dock inte mentalt inställd på några maxkörningar utan höll mig på en kadens runt 80 vilket gjorde att det kändes rätt lugnt. Så lugnt att jag faktiskt orkade tre omgångar - när jag maxade blev det bara två.
Avslutade med en kvart på lite högre last än uppvärmningen men inget särskilt tungt. Så slutsumman av dagens pass är väl - rätt lagom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar