24 oktober 2012

Överskattning

Eftersom förra veckan gick så himla bra tänkte jag höja insatsen denna veckan. Det har ju gått så "himla enkelt" med korta intervaller, så jag tänkte jag skulle förlänga dom lite. Sagt och gjort, efter 10 min uppvärmning med lite tempo för att få upp pulsen ställde jag in ett program med 2 min på 100W följt av 4 min på 400W, att upprepa 3 gånger. Det var dock lite skillnad på 48 sek och 4 min...
Efter knappt 2 min av första lastintervallet var jag nästan slut och insåg att min gräns nog låg vid 2 min. Jag stoppade snabbt, ställde om programmet till 2 min / 2 min för respektive last.
Denna variant funkade i ytterligare 2 omgångar, sedan var jag helt slut. Det fick räcka med 3 tvåor. Nästa gång ska jag pröva 48 sek / 96 sek. Det kan bli en variant som funkar länge.
Nu ska jag dock duscha och sedan sova. Häpp!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar