25 oktober 2012

Bra styrkepass

Andra veckans andra pass och ett nytt försök att hitta en nivå jag precis klarar. Såg att jag i oktober 2011 hade kört 90 sekunders-intervaller, 5st på 40W/320W, och varit nöjd med det. Med tanke på mina mindre lyckade försök med 2-minuters 400W-intervall i förrgår siktade jag in mig på något mittemellan. Det blev 10 min uppvärming, följt av 5 tvåor på 80W/360W, sedan 5 tvåor på 40W/320W och sedan en liten nervarvning på 10 min. Jag hade funderat på att köra alla tvåor på den högre lasten men den 5:e var såpass tung att jag tyckte det var onödigt. Det kan jag ta i nästa uppbyggnadsfas som nog kommer efter nyår någon gång. Eller kanske i slutet på denna, det är 2 veckor kvar - 7 pass om tiden finns. Mycket kan hända.
Kvällens pulskurva - högsta topparna på 195

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar