18 maj 2012

Vältränad men ändå träningsvärk

Visst är det lustigt. Jag har cyklat i skogen i 2 år nu, i snitt en timme per gång, 2 gånger per vecka. Jag har gått ner från knappt 90 kg till drygt 75 kg och känner mig i allmänt bra skick. Ändå har jag nu, 3 dagar efter ynka 4 km löpning, träningsvärk i ljumskarna. Tänk att det kan vara sådan skillnad på löpning och cykling. Tycker ändå man använder ljumskarna i cyklingen, men tydligen inte på samma vis. Det är tydligt att löpningen behövs. Jag får väl se om jag kan få lite kontinuitet i löpandet - jag vill ju inte att det ska ske på bekostnad av cyklingen. Tiden får utvisa hur jag klarar den balansen. Nu är det dock åter till arbetet - jag är en av blott 3 på plats idag. Inte många på plats i övrigt inom Borås Stad verkar det som, så det är rätt lugnt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar