9 maj 2012

Dåligt ös...

Jag har varit lite dålig på att uppdatera här senaste dagarna, det beror delvis på att jag inte har tränat så mycket. Jag fick till två varv på 5km-slingan vid I15 i lördags, det gick väldigt bra och kan studeras nedan.

I måndags hade sonen fotbollsträning och jag hade tänkt ta mig en tur i skogen. Det blev en tur, men jag hade med kära hustrun så det blev lite lugnare tempo. Det får man ta om man vill lära upp familjen så vi alla kan köra ut tillsammans i sommar. Igår hade sonen idrottsskola - friidrott med Ymer i Ryahallen - så jag hade lite funderingar på att ta med mig min Cube och köra upp i Björbobacken ett par svängar. Det visade sig dock att hustrun inte tänkte jobba så länge denna dag, varvid min tänkta träning i stället blev en gemensam promenad i skogen. Jag gjorde två 1-minuterslöpningar i brata motlut i alla fall, för att få upp pulsen lite och ge benen en liten chock...

Nu sitter jag här och hör regnet mot rutan och känner hur humöret går neråt. Hade verkligen behövt den där kicken som brukar sitta i dagen efter en ordentlig genomkörare. Och inte blir det nå'n träning ikväll, bara en svängom med dammsugaren. I morgon är det MTB-träning med Ymer, får se om jag får med junior i 11 grader och regn...

På lördag är det SM i cheer leading här i Borås, då sitter undertecknad i sekretariatet - med hörselproppar. Söndag ska bli soligt, då ska jag försöka få till en träningsrunda. Längtar redan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar