19 januari 2012

Tung träning

Så har man kämpat en stund i källaren igen. Idag hade jag tänkt se om jag kunde pressat mig hårt ett par gånger och sett om jag kunde komma över 200 och bevisa att jag har haft fel om min maxpuls. Det gick inget vidare. Tisdagens pass verkar ha suttit i benen. Det kändes rätt segt när jag drog igång uppvärmingen, men det brukar det göra. Jag cyklar ju hem från jobbet på eftermiddagen och har en liten stigning där pulsen aldrig är med, så det brukar fixa lite syra i låren. Normalt sett får jag bort den på de första 2-3 minuterna, men idag var det annorlunda. Jag satt och såg pulsen öka och väntade på den där känslan när äntligen musklerna får matat bort mjölksyran och kan jobba igen. Den kom aldrig. Visst - det släppte lite grand, sådär att jag kände att jag efter 5 min kunde fortsätta ett tag till. Vid 9 min drog jag ner lasten lite för att samla kraft inför ett tänkt maxintervall. Efter 1 min drog jag upp lasten och började ta i. Det funkade inte - jag ville helst sluta helt och hållet. Häll ut i en minut, se'n vilade jag en och försökte igen. tvärstopp - gick precis hålla en minut. Se'n blev det inga mer försök, bara lite slötrampning för att passet åtminstone skulle bli 20 min långt.
Trött och matt gick jag över till crosstrainern och valde ett program som brukar kunna ge ett bra pulslyft. Det gick lika bra där som på cykeln. Efter 9 min ville jag bara kliva av. Tog mig igenom, men det var ingen njutning. Nu blir det vila fredag och lördag, så får vi se om jag tar ett snällt pass på söndag.
Nu hoppas jag maskinen med mina träningskläder är klar så jag kan hänga upp och sedan gå och lägga mig. Godnatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar