17 januari 2012

Ooops...

Det blev ingen träning igår kväll. Ajajaj - jag som hade laddat med Toblerone...
Ikväll är det hustrun som kör kvällshanteringen med junior, då får jag tid att träna. Tänkte börja med ett 30 min pass på testcykeln för att försöka få fram min mjölksyratröskel(mest för att jag är nyfiken - utan tävlingsambitioner behöver jag inte planera min träning utifrån pulszoner osv) och sedan 20 eller möjligen 30 min på Crosstrainer. Beror lite på vilket program jag väljer. Det svåra med CT kommer efter en hög belastning. När lasten plötsligt sjunker men svänghjulet snurrar på i 90-tempo känns det som maskinen försöker sparka av mig. I det läget är det fruktansvärt jobbigt att hålla tempot - och meningen med intervaller är ju att man ska vila på vilodelarna...jag får som sagt se. Efter 30 min tröskeljakt kan det hända att jag är för trött för några hårda grejer. Brukar ändå kännas bra att varva ned på CT, bättre än att bara sluta och sedan försöka stretcha ner musklerna.
Nå, rapport om kvällens träning kommer. Nu åter till "bits and bytes". Tjipp tjipp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar