28 september 2011

Nya däcken testade! WOW...

I måndags var det alltså dags för däcktest. Cyklade hem från jobbet vid 4-tiden, varmt och skönt var det. Klädde om för cykling i bra väder med kortärmat och kortbent och cyklade iväg med grabben till fotbollsträning. Hjälpte honom med skor osv och satte igång GPS:en - ett tu tre så kom förstås regnet. Eftersom det bara duggade lite tyckte jag att jag kunde ta en längre transportsträcka i det fria och cyklade bort mot I15. När jag kom ur skogen gick duggregnet över i ett iskallt, hårt strilande regn - som gick över när jag närmade mig skogen vid I15. Underligt hur vädret fungerar ibland.
Nåja - in i skogen då. Efter några dagar utan regn hade mycket vatten runnit undan, så stigarna var inte riktigt så blöta som de senaste veckorna. Det fanns dock en hel del surhål och annat - tillräckligt för att kladda ner cykeln ordentligt. Under hela turen kände jag inte en enda tveksamhet från däcken. Fötterna satt i SPD-pedalerna och behövde aldrig klickas ur. Jag är MYCKET nöjd, ska bli spännande att se hur det blir under blötare förhållanden.
Mer info om passet här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar