29 september 2011

Nu kommer den trista årstiden...

Nästa torsdag är sista MTB-träningen. I måndags kväll var det svårt med sikten i skogen, när sommartiden tar slut kommer det vara omöjligt att cykla i skogen på kvällstid. Vad i hela friden ska man ta sig till då? Jag är ingen vän av landsvägsnötande - har ingen cykel som passar, hade jag haft en skulle antagligen ryggen stoppa mig från att nå styret. Får väl bli grusväg på min stolta CUBE, kompletterat med Crosstrainer i källaren. Kanske lite löpning också så länge snö och is håller sig undan - det ska visst vara bra för benstommen. Enligt vissa undersökningar hjälper löpning mot benskörhet, till skillnad från cykling som är för mjukt och skonsamt mot kroppen. Simning kanske - men jag tror inte jag orkar med att ligga och plaska fram och tillbaka 80x25m alltför många gånger i veckan.
Frågan kvarstår - vad finns det för någon vinterträning som är lika rolig som MTB?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar