4 september 2011

Långt emellan...

Just nu är det långt emellan träningarna, liksom blogginläggen. Kände dock att det var dags att skriva nå't nu. Var ute i garaget igår och vände rotationsriktning på bakdäcket. Det satt på när jag köpte cykeln, för någon månad sedan noterade jag en markering på däcket
FRONT < - > REAR
Detta tolkade jag som att rotationsriktningen skulle vara olika beroende på om däcket satt fram eller bak. I så fall var däcket felvänt. Har diskuterat detta med ett par personer och de håller med mig. Kan möjligen vara därför greppet har varit lite dåligt på blöta rötter och hällar. Får se på tisdag. Då spelar nämligen sonen hemmamatch igen och jag har c:a 1 timme på mig för träning. Tänkte köra "intervall" i rotbacken. Den är egentligen för kort för intervaller, men jag tänkte köra flera gånger upp och ner för att försöka få ordning på tekniken. Anki sa till mig på skarpen i torsdags att jag ska ge fan i att klicka ur SPD:n när det blir lite trixigt, så jag ska försöka träna bort hjärnspökena. Återkommer med resultatet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar