10 januari 2016

Go' mörkerrunda i spårsnö!

Jahaja, söndag idag. Såhär års betyder det inneträning i Ryahallen, men då jag har känt mig lite rivig i halsen sedan onsdagens hårdkörning, valde jag bort Ryahallsintervallerna idag. I stället blev det sovmorgon, inköp av snöskyffel i bättre skick än den jag hade hemma, sedan lunch hemma med svärmor. Efter lunch lite kafffe, sedan följde vi svärmor hem - en promenad i sakta mak på en dryg timma.
När jag och hustrun kom hem igen använde jag den nya skyffeln en stund, sedan var det dags för en MTB-tur i snön.

Jag tog samma runda som på nyårsafton, idag utan felkörningar. Ändå tog det 58 minuter - 2 minuter längre än nyårsrundan med 2km extra felkörning. Så det gick långsamt idag, snittpuls och maxpuls har dock varit i princip samma som på nyårsafton. Det var en riktigt skön runda med många snabba pareringar när de osynliga spåren under snön drog iväg. Bra bålträning!
Dagens Garmin:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar