10 augusti 2015

Långa distanser - inget för mig

Sitter och tar igen en mig efter en förmiddagstur som blev den hittills längsta sträckan jag cyklat. Drygt 90 km fick jag ihop på 3h40min, varav 3h15min cykling. Tog ett stopp på Henrikssons Cykel efter 1:30 för att köpa en energipinne och ett rör energidryckstabletter samt fylla på ena vattenflaskan, nästa stopp var efter ytterligare 45min vid Seglora Kyrka. Gillar att stanna till vid kyrkan, tömma första flaskan energidryck och kanske bjuda naturen på lite av min energi. Efter det stoppet var det bara 21 km till Borås, ytterligare ett par km hem till dörren. När jag började närma mig såg jag att jag var nära 90km-gränsen och tog därför en liten extrasväng - det hade jag krafter till. Men i sista backen upp heåt började det kännas att jag hade satt nytt distansrekord.

När jag nu sitter efter maten och samlar kraft till att duscha och göra något mer av dagen, inser jag att det finns inte en chans att jag skulle klara dubbla distansen om 4 veckor. Och jag är inte särskilt sugen på att köra denna distans igen på racer heller. Jag är för ovan vid att sitta på racer. Får ont i nacke, axlar och rygg. Och det är ju inte för att må dåligt jag cyklar.

Så det blir inget Tre Berg för min del, varken de 180km jag är anmäld till eller den hälften så långa alternativdistansen. Jag ser ingen poäng med det. Jag vill ha roligt på cykeln, det har jag när jag kör MTB. Och kortare lvg-turer på 1,5 - 2 timmar. Det räcker så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar