27 maj 2013

Mysigt med lilleman igen!

Egentligen hade jag behövt ett riktigt träningspass idag men jag kände efter torsdagens härliga tur att det kanske var läge för en sväng med Junior igen. Jag nämnde det vid frukosten idag och han var med direkt. När jag kom hem från jobbet var han fortfarande lika positiv, så efter kvällsmaten stack vi ut på en sväng. Idag fick jag välja väg, det gjorde jag med torsdagens runda i tankarna. Lyckades hitta lite backar där han fick pressa sig men där det ändå fanns en chans för honom att komma upp. Han fick en så'n boost i självförtroende att han t.o.m. gav sig f-n på att han skulle försöka i en backe som jag bara klarade ungefär 4 tramptag i. Han hade inte en chans, tack vare backens svårighetsgrad lyckades han dessutom ramla och hade oturen att slå sig lite mot en sten. Det var dock inte värre än att jag kunde övertala honom att fortsätta, och efter lite vila och prat med en passerande hund var humöret på topp igen. Mer backar, mer stigar och mycket lite protester. Så'na här dagar är det bara underbart att vara ute med avkomman. Att träningen blir lidande får jag helt enkelt stå ut med.
Såhär var dagens tur enligt Garmin:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar