23 maj 2013

Härligt i skogen!

Idag tog jag med sonen i skogen. Jag hade förberett honom på det igår och i morse, så han var helt med på det efter kvällsmaten. När vi kom iväg sa han "får jag välja väg idag?" "Javisst" sa jag och väntade mig lite små lätta stigar och en dryg halvtimmes cykling. Tänkte för mig själv att jag kanske kunde ta en kort träningssväng efteråt. Så fel jag hade...
Den lille vännen hade varit ute i skogen på "hajk" med klassen häromdagen och då tyckt att stigarna de gick på var perfekta för MTB-cykling, så nu skulle vi köra där. I stort sett hade han rätt, det var bara det att en del svårare terräng hade han kanske inte noterat när han var till fots. Han var dock ovanligt envis när det gällde att ta sig uppför brantare backar och över lite jobbigare rötter och stenar. Men emellanåt fick jag ändå bära cykel åt oss båda. Efter trekvart var vi framme där klassen hade lagat mat på hajken. Där gick vi runt och tittade lite innan vi begav oss hemåt. Nu var junior inte helt säker på vägen så det blev inte riktigt kortaste vägen hem, men rolig var den - även om jag fick bära en del till.
Totalt sett var detta en riktigt trevlig stund med en god son som inte en enda gång beklagade sig. Det gjorde mig absolut ingenting att jag inte hann med ett "riktigt" träningspass - det kan jag göra en annan dag. Kvalitetstid ska man ta vara på!
Så här såg det ut idag, enligt Garmin:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar