24 februari 2013

En helg utan cykling :(

Tyvärr kan man inte alltid få sina behov tillgodosedda. Då Junior hade en kompis på övernattning mellan lördag och söndag blev det ingen tur till Ryahallen för Inomhuscykling. I stället fick jag ta min tillflykt till källaren. Satte mig på testcykeln med Redbull Live på en pall framför. Dagens lopp var herrarnas 3:e deltävling i MTB-världscupen 2012 i Nove Mesto, Tjeckien. När startskottet gick drog jag igång på TC:n. Jag tyckte jag började rätt lugnt på 250W i 20 minuter, tänkte jag skulle hamna vid tröskeln men är inte riktigt säker om det blev så.
Dagens pulskurva. Lagom disponerat, tror jag.
En stegrande kurva som planade ut vid drygt 185 slag, ca 85% av maxpuls. Nå, jag tog en liten paus och funderade på vad nästa steg skulle bli. Efter 3 min kom jag igång, drog upp i 330W och tänkte att jag får se vad jag orkar. 2-minutare kanske? Nej, det fick räcka med 90s. Sedan lite aktiv vila med 60s på hälften, därefter ökade jag igen. Körde 4 90-sekundare med 60s emellan, se'n chillade jag 2 min innan jag höjde till måttliga 200 och trampade ner mig lite i 15 minuter. Kunde kört mer men det var lite dåligt ställt med tillgänglig tid.
Tänkte försöka hinna med ett pass i morgon, får se vad jag utsätter mig för då. Tisdag är vila, onsdag Ryahallen och förhoppningsvis 2 timmar utan kramp, torsdag vila och fredag simning.
Så ser planen ut än så länge, vi får väl se hur bra den håller. Vill gärna få till ett pass på måndag kväll men det beror på om dagens pass sitter i benen. 90/60-passet brände fram lite mjölksyra och känns det som det behövs återhämtning blir det så i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar