9 januari 2013

Kort träningspass

Under eftermiddagen lugnade det ner sig med den ömma halsen(se föregående inlägg), så glad i hågen drog jag iväg till Ryahallen kl 7 ikväll. Planen var att efter uppvärmningen hinna med en timme cykling. Dagens ledare Lena kommenderade 4x12, dvs 4 st 12-minuters körningar med 3 minuters vila mellan. Första passet kändes bra, nya däcken var riktigt goa. Efter ca 10 min av andra passet kom de alltför bekanta krampkänningarna i hålfoten. Bara att kliva av, slänga av skorna och sedan kämpa för att räta ut den närmast hästskoformade  vänsterfoten. Jag vilade mig igenom nästa 12:a, se'n rullade jag ut på banan igen på fjärde passet. Det höll väl i drygt 5 minuter, se'n kom krampen igen. Bara att lägga ner. Till nästa gång blir det flytt av klossarna igen. Jag ska testa med ett läge mitt emellan nuvarande och tidigare positioner. Med lite flyt blir det kanske den perfekta kompromissen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar