29 november 2012

Idag vann jag - efter en pytteliten kompromiss...

Idag tänkte jag att den inre veklingen skulle få lida. Jag började med en lite annan uppvärmning - 4 min 160W, 4 min 200W, sedan 12 min 240W. Det var rätt OK - pulskurvan planade ut strax under 180, kändes som jag kunde hållit den nivån rätt länge. Efter ett kort naturbesök en trappa upp drog jag sedan igång själva arbetspasset. 15 min långt ger 90s på varje effekt. En "snäll" startstapel på 240W, sedan 280W och 320W om vartannat i 13:30. Ett snabbt stopp för att notera distans och kalorier, sedan upp igen. Den inre veklingen tyckte jag skulle dra ner på effektnivåerna lite, men jag vägrade lyssna. På andra 320W-stapeln försökte han komma dragandes med håll igen, men denna gången lurade jag honom genom att hyperventilera i några sekunder. Näst sista 280W-stapeln tyckte han jag skulle lägga av, men då sänkte jag till 240W och kunde sedan köra klart enligt plan. Så där fick han ge sig! HA!
Dagens effektkurvor.
Och dagens pulskurva. Snitt 172, max 194 (87% / 97%)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar