16 augusti 2012

Livet leker!

I tisdags åkte jag upp till Ymergården för en träning med klubben. Jag hade inte tid att cykla dit så jag tog bilen. Det visade sig vara ett lyckat drag - efter 4 minuters cykling skulle jag upp jämsides med Amanda och kommentera hennes cykel. I kanten där jag då körde låg en sten, som jag bara hann lyfta framhjulet över. Pang, så var bakhjulet tomt på luft. Det blev 10 minuters promenad tillbaka. Tänk om jag hade cyklat dit - hur skulle jag då kommit hem?
Onsdagen var jag ledig, så jag lagade punkan och stack ut på en tur. Upp till Ymergården, ett varv på tävlingsslingan och sedan hemåt. Halvvägs hem släppte ena lagningen och vips var däcket tomt igen. Det blev 26 minuters promenad denna gången, till Sportson där dom var vänliga nog att låta mig köpa en ny slang på krita,så jag bytte slang utanför butiken och cyklade hem. Åkte dit lite senare och betalade.
Idag var det så dags för träning med Ymer igen. Vi värmde upp med ett varv på banan, därefter skulle vi köra 30/30-intervaller i 10 minuter, vila 5 och sedan 10 minuter 30/30 igen. Jag började rätt hårt med uppvärmningen och satsade stenhårt i början av intervallträningen. Blev dock lite rädd när bakändan slingrade som om jag hade punktering i en snabb nedförsbacke, så jag slog av på takten. Rullade till viloplatsen och väntade in dom andra. Fick låna en pump och tryckte i lite mer luft bak, så gick det lite bättre sedan. Lite svårt med intervallen bara, då det var svårt att höra tränarens kommandon när man trampade iväg långt framför alla andra, så jag tappade trycket lite ett tag. Totalt sett blev det dock ett rätt bra pass och jag hade fantastiskt roligt. Ser redan fram emot nästa pass på tisdag, hoppas kanske klämma in ett pass på I15 med Jocke i helgen - om han har repat sig efter sin vurpa.
Dagens puls- och GPS-info:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar