21 augusti 2012

Distanspass

Ikväll var vädret fint och jag var ute i tid, så jag cyklade upp till Ymergården för träningen. Tog det lite smålugnt för att inte vara för trött under själva träningen - man vet ju inte riktigt vad det kommer att bli för träning innan man är där. Idag blev det en rejäl sväng, bort till Kransmossen och vidare söderut. Vi var en rätt stor grupp med lite spridning i tempo, så det fanns goda möjligheter att variera sin ansträningn hur man ville. Det var kul. Åkte hemifrån kvart över 5 och var hemma igen tio över 8. På hemvägen fick jag sällskap av Lars som bor bara ett stenkast från mig. Han var billös idag, så han hade också cyklat upp. Då han är infödd Boråsare kunde han lite fler vägar än jag och kunde därmed visa på en betydligt lugnare hemväg. Pulskurvan idag är betydligt mer varierad än normalt, med många dippar och ett lägre snitt än vanligt. Ändå känns det ordentligt i benen nu. Jag är ju inte van vid att cykla mer än en timme i taget, så dagens pass på 3 timmar kommer nog märkas i morgon. Härligt! bara inte knäet protesterar - det kändes lite lurigt ett par gånger idag men jag tror det klarade sig. Vi får se i morgon.
Garmin-data:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar