12 augusti 2012

Inspirerad

Efter att ha sett damerna göra upp om de olympiska MTB-medaljerna, kände jag mig idag sugen på en liten tur i skogen. Jag hade tidigare på dagen försökt få med hustrun och sonen på en tur upp till Kyperedssjön. Jag hade hittat en tänkbar väg på kartan jag köpte vid Linnémarschen i våras. Kan de gå den på Linnémarschen kan vi nog cykla den, tänkte jag. Nu blev det inget med familjeutflykten, men framåt kvällen kände jag att jag var tvungen att ta en sväng ut i skogen. Det hade krupit i kroppen ända sedan Startskottet gick i Hadley Farm, så jag tänkte jag kunde testa vägen upp till sjön. Det var tur att jag inte tog med familjen - en snittfart på drygt 10 km/h säger det mesta! Jag började ta i uppför backen från Haléns. men då kändes det lite i högerknäet, så resten av turen gick i lugnt tempo. Inga fler känningar, ska bli intressant att se hur det är i morgon. Men jag hade kul, det var skönt att vara ute en stund.
Rutt- och pulsdata här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar