18 augusti 2011

Otroligt rolig träning!

Idag var det MTB-träning på Ymergården. Caesar sa det var OK att jag åkte med dom snabba grabbarna idag, så kunde han klara sig själv med Anki. Sagt och gjort - jag åkte med icke-nybörjarna och fick ta i ordentligt. Anki's Lars var snäll och väntade när jag blev efter, men han erkände att han också hade tagit i ordentligt. Hans puls hade varit uppe på 185 - vad min puls låg på har jag ingen aning om eftersom min Garmin blev kvar på köksbordet. Men jag kan med stor säkerhet säga att jag var uppe på mina 195-197 i max minst 2 gånger. Se'n låg jag rätt högt ett tag också och fick lite go mjölksyra i benen. Det känns nu - men mest känns det i vaderna som jag tydligen stretchade för dåligt efteråt.
Synd att jag måste vänta en hel vecka till nästa gång jag får åka ut med gänget...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar