16 augusti 2011

Fotbollsträning igen...

Igår var det åter måndag, vilket innebär fotbollsträning. Vi cyklade dit (2 minuter ungefär) och när jag hade hjälpt sonen med fotbollsskorna kunde jag köra iväg på min runda. Det hade regnat en del de senaste dygnen så det var rätt blött i markerna. Inga stora pölar att tala om men en hög fuktmängd generellt, vilket gav ett rätt högt motstånd på allt som var lösare än hårdpackad grusväg. Dessutom var det väldigt dåligt grepp på rötter och barrmattan i skogen, så jag fick slita rätt hårt i rotbackarna. Hade fantastiskt kul och kände att jag orkade bra hela tiden. Fick ett stopp p.g.a. att kedjan ramlade innanför minsta kransen vid en nedväxling - det hände två gånger men den första gången hann jag känna att nå't gick fel och trampa baklänges så kedjan kuggade på igen. Andra gången var jag dock chanslös. Totalt tvärstopp, avstigning och lite hårdhänta ryck i kedjan för att få loss den igen då den kilat in sig mellan ramen och kransen. Dags att justera växeln lite, tror jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar