20 juli 2011

Vilse i skogarna...

Efter 3,5 timmar på badhuset åkte familjen ut till Viskafors idag. När jag kom hem från jobbet följde jag efter - på cykel. Hade kollat ut en väg på kartan - skulle nog gå bra. C:a 16-17 km, bör jag klara på en timma. Nåja...löparspåret jag började på svängde tillbaka norrut på ett vis så jag inte märkte det. Insåg mitt misstag först efter över en km, när jag plötsligt hade järnväg och väg till höger om mig. Skulle tagit fram GPS-vyn på min Garmin lite tidigare...det blev lite rörigt. Sen tänkte jag helt fel en gång till och fick ytterligare en omväg. Denna ledde in på en väldigt smal stig där det nyss hade körts med enduro-motorcykel. Djupa fåror och höga stenar sänkte farten rätt ordentligt för mig, men kul var det som vanligt. Totalt 18km på en timma - ett lagom mjukpass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar