5 januari 2019

Summering av 2018, planer / drömmar för 2019

Jaha, då var det så dags igen. 2018 är slut och vi är ett par dagar in på 2019, så det är dags för ett årsbokslut. En snabb koll av Funbeat-statistiken visar att jag 2018 gjorde ungefär lika många timmar som 2017, vilket är mer än 2016 men mycket mindre än 2015.

2015 ser ju intressant ut,  en jämförelse mellan 2015 och 2018 känns aktuell.

2015 började väldigt bra med mycket cykling i Ryahallen, 2018 var detta uteslutet då familjelivet krävde annat. Året började dessutom med en penicillinkur, lägg till lite förkylningar och en crosstrainer som säckade ihop så blev hela första kvartalet en trist historia. Från April blev det riktigt bra ända t.o.m. september, något som märktes i både Cykelrallaren, Sommargirot och Cykelvasan. Formen var bra, hade bara oflyt under CV med ett knä som gjorde ont.
Så vad ska jag göra bättre 2019? Enkelt - inte bli sjuk...
Det känns inte längre som det är lönt att ha några mål och planer - jag tränar helt enkelt så mycket jag kan och hoppas att jag klara mig från långa sjukdomsperioder.

Det blir Cykelvasan i år igen, för att slippa knäproblem ska jag dels ta hjälp med en s.k. Bikefit - ställa in position för sadel och styre ordentligt - och dels köra en del längre pass där jag "nöter på" som man gör på Cykelvasan. Klarar jag sedan CV utan knäproblem är drömmen att komma under 3:15. Den som lever får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar