10 december 2014

Härligt pass i vänstervarv

Onsdag kväll och sedvanlig inomhusträning i Ryahallen. Missade "tyvärr" uppvärmning / styrketräning idag men kom i alla fall i tid till cyklingen. Dagens upplägg var 5st 12-minutersintervall med 4 min vila mellan.  3 första intervallerna låga jag med ett lagom snabbt gäng jag brukar åka med. I 4:e missade jag det gänget och satt och trampade runt själv tills jag blev ikapphunnen av en anann liten grupp. Halvvägs genom det intervallet blev vi omrullade av snabbingarna, coach Lindström sa "här har vi några som kan hänga på" - och killen framför gör det! Var ju bara för mig att göra samma. Gick bra men när Lord som hade koll på tiden ropade "2minuter kvar" och Jacob Eriksson höjde tempot - då blev det svettigt...
I sista intervallet la jag mig 3:e från slutet på snabbgänget, killen framför släppte och jag gick om och försökte täppa luckan framåt. Det gick - nästan...se'n var det inte mycket kvar i benen. Bränner gott nu.
Pulskurvan idag. 4:e intervallet över mjölksyragränsen, 5:e också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar