12 november 2014

Hårt på löparbanan igen...

Jahapp - då var veckans onsdagscykling inne i Ryahallen avklarad. 40,2 km fördelat på 3st 20-minutersintervaller med 5 minuters vila emellan. Har inte riktigt fått grepp om vilken nivå man ska sikta på när det är så långa intervaller, men helt klart är att jag siktar för högt...
Idag var det dock inte helt och hållet mitt fel - den "medelsnabba" gruppen hängde på den alldeles för snabbe "gubben" Kjell, så det gick fort att släppa där. Det blev lite jojo-åkning mellan grupperna så att jag i alla fall fick jobba. Snittade på drygt 80% av maxpuls, så det var åtminstone inte för slött.
Avslutade både andra och tredje intervallerna med att spurta ordentligt. Härlig känsla att blåsa på i drygt 40 km/h genom de lätt doserade svängarna.

YR lovar uppehållsväder ända fram till måndag, så det finns nog en chans att jag kan få mig någon tur i skogen i helgen. Blir härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar