4 december 2012

Idag vann jag!

När jag började passet på crosstrainern ikväll kändes det inte lovande. Benen kändes väldigt sura - inte så konstigt eftersom dom fått jobba lite hårdare och längre till och från jobbet idag. Det handlar visserligen om mindre än en kvarts cykling, men jag flåsade rätt bra hela vägen hem idag. Det tar liksom emot lite i snön.
Nå - det kändes alltså inte piggt i benen på uppvärmningen. Nu hade jag bestämt mig för att jag skulle köra intervallpass idag, så det var bara att trampa på. Första intervallomgången gav 4 omgångar 90sekunders-intervaller på 400W resp 200W. Sista toppen var motig och den lille veklingen började gnälla. "Nä, det räcker nu va. Vi går direkt på nedvarvningen nu". Men så f-n heller att jag skulle ge mig så lätt! Jag lade in en intervallomgång till, denna gång med topparna på 360W. Den lille veke var sur som ättika och klagade redan på första lastpasset men jag vägrade lyssna. Sista 2 topparna var så tunga att jag knappt orkade med vilolägena efter. Men: jag gav inte upp! Känns riktigt bra. Varmt och skönt i låren och benhinnorna nu. Kommer sova gott inatt.
Dagens pulskurva - de 4 sista topparna är på 198-199 slag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar