31 december 2012

Gott slut!

Så är då 2012 inne på sina sista timmar. Det har för mig varit ett mestadels positivt år, jag gjorde t.ex. tävlingsdebut 1 maj i Kvänum och cyklade till mig en 6:e plats i H sport.
Efter det har det varit många härliga pass i skogen, glädjen över dessa har dock förmörkats lite av någon sorts överansträngning som dök upp första gången i juli. Vid hårdare klättringar eller på distanspass kommer en smärta i utkanten av höger knä. Möjligen kan detta bero på ojämn styrka i insida och utsida lår. Jag har börjat träna insida lår för att se om det kan råda bot på problemet. Har även bokat tid hos sjukgymnast den 7/1 för att se om denne kan ha något att komma med.
Än så länge har jag dock inte några problem vid träning på crosstrainer, så ikväll tog jag ett sista pass för året. Då jag har varit lite öm i  knätrakten efter ett pass inomhuscykling på annandagen, ville jag inte köra några höga laster utan det blev ett entimmas pass i lugnt tempo. Mjukade upp med 6 min i 160W, sedan 6 min i 200W innan jag gick in på 48 minuter i 240W. Det gick bra - men svettigt blev det.
Till 2013 blir det inga nyårslöften, då jag har slutat med så'nt för många år se'n. Däremot blir det ett byte av cykelklubb. Nästa år kör jag i Borås CA:s färger. Det kommer inte bli många tävlingar. Hittills har jag tänkt mig Bockaracet i April och BCA-racet i juni.
Det är dock långt till April. Nu är tolvslaget bara några minuter bort. Vi hörs nästa år!
//Hans

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar