8 juli 2012

Hurra! Äntligen!

Efter 10 dagars semester i Rom skulle jag i tisdags ut på min första "riktiga" MTB-tur på 2 veckor. Efter 8 minuter trampade jag av kedjan. Ridå! Kom hem precis i tid för att hinna köpa en ny kedja på Henrikssons. På onsdagen skulle jag försöka igen - det gick ju sådär...att kedjan gick av berodde bl.a. på att den var väldigt sliten, något som visade sig även gälla kassetten(bakre drevsamlingen), så kedjan kuggade över direkt jag började trampa. Bara att vända hem igen och ta en ny tur till Henrikssons. Torsdag-fredag var vi iväg till Vimmerby och kollade bl.a. in Astrid Lindgrens Värld, så nästa chans till MTB-träning var idag. Det gick riktigt bra. Vi skulle på grillning hos Annette och Calle i Rydboholm, Calle kom med det utmärkta förslaget att vi skulle ladda upp med en tur i skogen före. Så kl 15:45 trampade jag iväg mot I15 för vidare tur mot Rydboholm. Eftersom jag var lite sen mötte Calle upp tidigare än vid den avtalade mötesplatsen, sedan visade han vägen på härligt blöta stigar i en timme och en kvart. Så fantastiskt mycket roligare det är att vara 2 i skogen än att köra själv. Vi var ganska jämnstarka, så det var ingen som behövde hålla igen eller vänta särskilt mycket - vi hade bara riktigt kul. Det blir definitivt repris på det. Nästa gång är det väl min tur att visa vägen. Här är Garmin-infon:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar