7 juni 2012

Orienteringsproblem...

Var igår på besök hos en av hustruns kolleger. Vi hade en fantastisk kväll ute på landet med grillning, volleyboll och slutligen lite musicerande. Precis i början på volleybollen slängde jag mig efter en boll och lyckades då sätta näsan i höftbenet på en 8-åring som sprang mot samma boll. Det gjorde duktigt ont och jag hörde ett lite konstigt krasande ljud.
Eftersom inget blodvite uppstod fäste jag inte mer vikt vid händelsen förrän jag efter hemkomsten stod och borstade tänderna. - Oj, glasögonen sitter snett, var min första tanke. Vid närmare kontroll visade det sig att överkanten på bågarna var i perfekt linje med ögonbrynen. - Hmmm, konstigt. Vad är det då som är fel? Efter lite vickande hit och dit på glasögonen kom jag på att det var nästippen som pekade lätt åt höger.
Så idag får jag inte gå dit näsan pekar, för då går jag i cirkel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar